القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية المتمردة والصعيدي كيان وحمزة الفصل الـ 4 و 5 بقلم اسراء السيد

رواية المتمردة والصعيدي كيان وحمزة الفصل الـ 4 و 5 بقلم اسراء السيد


روايه المتمردة والصعيدي كيان وحمزة الفصل الـ 4 و 5 هى رواية من كتابة اسراء السيد رواية المتمردة والصعيدي كيان وحمزة الفصل الـ 4 و 5 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية المتمردة والصعيدي كيان وحمزة الفصل الـ 4 و 5 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم المتمردة والصعيدي كيان وحمزة الفصل الـ 4 و 5

رواية المتمردة والصعيدي كيان وحمزة بقلم اسراء السيد


رواية المتمردة والصعيدي كيان وحمزة الفصل الـ 4 و 5

حمزة :انا هعلمك كل حاجة والصلاة كمان 
كيان:بجد
حمزة :ايوه انا اعرف كتير في الدين وكل يوم هحكيلك قصة
كيان :هو انت لي كده
حمزة بغباء :كده ازاي يعني
كيان :قاسي جدا وعصبي بس لطيف 
حمزة :هتعرفي بعدين 
كيان :طيب لي ما اعرفش دلوقتي 
حمزة :مش هينفع 
كيان :طيب البتاع اللي على عيني هيفضل كده كتير 
حمزة :ما انتي هتخفي ان شاء الله بعد اسبوع او لما تهدي
كيان :طيب يلا ننزل
حمزة :هتفضلي ترغي كده كتير صبرني يا ربي
كيان :تعالي ننزل 
حمزة :تعالي نروح الجنينة واقولك حاجة حلوة 
كيان:يلا
حمزة سند كيان ونزلوا وبدء يحكي ليها
بصي يا بنوتة هتكلم عن الحجاب هحكيلك قصة 
كان مره اب اخد بنته في مطعم كبير وحط قدامها اكلات شهية جدا بس ساب طبق مغطي، البنت جالها فضول تعرف أي هو اللي في الطبق ده وسألته والدها ، والوالد رد عليها وقالها ان هو عشان كده لبسها حجاب لان الشباب مهما يشوفوا بنات مس محجبة ولبسها ضيق بيبقوا بيتمنوا يوصلوا اكتر للمحجبة وعايزين يعرفوا اي تحت الطرحة، وكمان يا بنوتي شكلك طبعا احلى من غير طرحة عشان كده لازم تلبسي الطرحة عشان تحفظي الجمال ده لجوزك ويا سلام بقا لو لبستي خمار بتبقى زي الحورية
كيان :يعني مثلا هيكون شكلي احلى بالحجاب؟ 🤔🙂
حمزة :اكيد
كيان :يبقي افكر البسه
حمزة :لما نشوف
كيان :لما نظري يرجع هجربه
حمزة :كان لسة هيتكلم وجه واحد من الحراس
الحارس:حمزة بيه في ض*رب ن*ار برا ومش عارفين نتصرف
الحارس :في ضرب نار برا ومش عارفين نتصرف
حمزة :وده ازاي ومين اللي بيضرب نار
الحارس :مش عارف
حمزة :كيان بصي هوديكي مكان ومهما حصل اوعي تخرجي منه وخلي بالك عشان عنيكي
كيان :وانت هتروح فين
حمزة :انا هطلع اشوف في اي
كيان :ارجوك اوعي تتأخر
حمزة :حاضر
حمزة وداها المكان وطلع بره فضلوا يضربوا في نار بعدها وصلت رسالة على تلفونه
'' هنوقف ضرب نار عشان خلاص احنا وصلنا لهدفنا سلام يا حمزة ''
حمزة :بص لقى الناس اللي كانوا بيضربوا نار اختفوا جري راح عند كيان ودخل كان مخزن وما لقهاش  بس بقى دم وعرف ان في حد خبطها  وعرف ان امجد وصل ليها ومش عارف هيرجعها ازاي او هيقول اي لابوها
اتصل ب عصام
حمزة :الو يا عصام بيه
عصام :في اي خير
حمزة :امجد خطف كيان
عصام :وازاي وصلها
حمزة :مش عارف ازاي عرف انها في الصعيد بس انا هرجعها لو طلبت اني ام*وت اي حد  يقف قدامي
عصام :عارف يا حمزة وعارف انك بتحبها من صغرك بس خلي بالك وارجوك رجعلي بنتي وانا كمان ههحاول اشوف هي فين
حمزة :تمام
'' عند كيان ''
صحيت من النوم على لمسات ايد وبيبص ليها بحب
امجد :صباح الخير يا كياني
كيان :انا فين
امجد :في المكان المناسب
كيان :انا انا مش فاكرة حاجة خالص
امجد :ابتسم بشر وقال بصي يا كيان انا حبيبك واحنا بنحب بعض من زمان بس ابوكي جوزك واحد جاهل من الصعيد وما وافقش اننا نتجوز عشان اللي انتي اتجوزتيه اغني مني
كيان :بجد هو بابا كده بجد اي القرف ده بس انا لي مش فاكرة حاجة
امجد:عشان هو خبطت جامد على دماغك وفقدتي الذاكرة وانا حاولت اجيبك هنا وجبتك
كيان :طيب وهنعمل اي دلوقتي
أمجد:.....

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك من هنا

تعليقات